Het Bestuur

Wat leuk dat je ons wat beter wilt leren kennen.

Wij als bestuur zorgen graag samen met een grote groep vrijwilligers dat de speeltuin geopend en gesloten wordt en dat de speeltuin schoon, veilig en up to date blijft.

Hieronder vertellen we even kort iets over wie we zijn, wat onze functie is in het bestuur en wat ons doel is voor de speeltuin.

Natuurlijk zijn wij altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers.

En daarnaast zijn we ook nog op zoek naar een mannelijk bestuurslid.

Dus mocht je je aangesproken voelen.

Mail ons dan even op:

boartersnocht@gmail.com

Hallo allemaal,

Ik ben Johan Ypma, sinds een paar jaar voorzitter van een prachtige ploeg enthousiaste ouders die zich in willen zetten voor een stukje leefbaarheid voor de kleinsten in eigen dorp. Ikzelf ben opgegroeid in Scharnegoutum en nu vader van 3 kinderen in de lagere schoolleeftijd, dus weet er alles van hoe belangrijk het is om lekker veilig en uitdagend buiten te spelen. Bewegen in de buitenlucht is gezond en leuk!
Met z’n vijven zijn we gedurende het zomerseizoen bezig om de speeltuin netjes en toegankelijk te houden. Mijn wens is dat we met z’n allen zorgdragen voor deze mooie speeltuin, als het nu gaat om nieuwe toestellen, leuke activiteiten of klein onderhoud en het openen/sluiten ervan. Ik hoop hieraan bij te kunnen dragen door goed te luisteren naar ieders wensen, meningen of inbreng en daarin de beste oplossingen te kiezen. Met daarin altijd het belang en het plezier van de kinderen voorop!

Johan
Mijn naam is Tiny Rijsemus.
Samen met mijn man Michel en onze dochter Yentl wonen we alweer 13 jaar in Scharnegoutum,
Alweer 17 jaar werkzaam als doktersassistente bij de oogheelkunde in het Tjongerschans ziekenhuis.
Ben nu 4 jaar ( toch?) lid van een super leuk actief bestuur.

Vind het belangrijk dat kinderen fijn buiten kunnen spelen, en veilig !
Ik hoop nog een aantal jaren deel uit maken in dit gezellige bestuur.

Tiny

Hoi allemaal,

Ik ben Marrit Dijkstra, ben getrouwd met Klaas en heb twee zoontjes Tiemen en Jimte.
Ik woon met heel veel plezier in het mooie Scharnegoutum. Ik werk als onderwijsassistent op een basisschool in Lemmer. In mijn vrije tijd kook & bak ik graag en vind ik het heel leuk om op creatief vlak bezig te zijn.

In 2020 ben ik bij de speeltuinvereniging gekomen. Het is geweldig om samen met een leuke groep mensen nieuwe ideeën en activiteiten voor de speeltuin te bedenken. Ik hoop dat we in de toekomst veel leuke, actieve en gezellige activiteiten in en met de speeltuin mogen organiseren voor het dorp.

Groetjes, Marrit

Ik ben Jildert Boersma en woon samen met mijn vrouw Jolanda sinds 2015 in ons mooie dorp! Inmiddels vader van Jesse (3) en Thijs (0) jaar oud! Ik ben fysiotherapeut bij DAADKRACHT fysiotherapie in Sneek en overtuigd van het belang van buiten spelen en bewegen!

In mijn vrije tijd doe ik graag aan sport! Ik hardloop veel en zit regelmatig op de wielrenfiets voor een rondje in ons mooie Friesland.

De speeltuin is het kloppende hart van en voor de kinderen in het dorp. Samen met de vrijwilligers draag ik graag een steentje bij op dit zo goed en mooi mogelijk vorm te blijven geven!

Groetjes,

Jildert

Hallo allemaal,

Ik ben Martine Zijlstra en ik woon samen met Erik Wijbenga en onze kinderen Jorrit en Wytze in Scharnegoutum.

In het dagelijks leven ben ik Kindercoach en vind ik het daarnaast ook heel fijn en belangrijk om genoeg tijd door te brengen met mijn eigen kinderen. En daar hoort bij mooi weer lekker buiten spelen en wandelen ook zeker bij.

In het bestuur vervul ik de functie van Secretaris en houd ik de website en de facebookpagina up to date.

Ook vind ik het altijd erg leuk om weer wat vernieuwing te brengen en samen met dit bestuur hebben we de afgelopen jaren daar al mooi wat stappen in genomen. En ik hoop de komende jaren dit nog zeker door te zetten.

Groetjes,
Martine